Рифлений дах у позашляховиків. Для чого це роблять?
Рефлений дах в автомобілях

Чи доводилося вам звертати увагу на те, що дах у багатьох (якщо не в більшості) позашляховиків має ребра, в той час як дах інших автомобілів, наприклад седанів – гладкий. Знаючи таку «особливість», багатьом стане цікаво: навіщо інженери взагалі роблять рифлений дах. Чи є він звичайним дизайнерським елементом, або у такої конструкції є ще і якийсь практичний сенс?

Насправді ніяких спеціальних дахів для позашляховиків і седанів не існує. У всіх автомобілів можуть бути самі різні типи дахової поверхні, як гладкі, так і рифлені. Спосіб виконання дизайнерами верхній частині кузова ніяк не пов’язаний з його типом. Деякі автомобілісти помилково вважають, що рифлений дах – це додаткові ребра жорсткості, які своєю чергою потрібні для підвищення міцності кузова. Втім це не відповідає дійсності. Міцність кузова досягається за рахунок такого елемента, як стійки.

Знаючи це, може здатися, що ребра на даху – звичайний елемент дизайну для підвищення привабливості машини. Це також не відповідає дійсності, у всякому разі в повній мірі. У рифленого даху є утилітарне і економічне призначення. Про кожного з двох положень слід говорити окремо.

По-перше, як би дивно це не виглядало, проте виготовляти рифлені дахи (з наявністю ребер) набагато простіше, ніж плоскі та ідеально гладкого даху. На рифлений дах можна витрачати менше матеріалів, а значить вони будуть дешевші у виробництві. Як підсумок, знижується собівартість всього автомобіля. Гладкий дах зробити з тонкого полотна металу не вийде. Однак це вже другий момент.

Багато хто забуває про те, що кузов під час поїздки вібрує. Чим тонше в конкретному місці матеріал, тим сильніше буде вібрація. Чим сильніше вібрація, тим вище ризик появи шуму. Рифлений тонкий дах не буде сильно вібрувати, а отже шуміти. А от гладенький тонкий лист на даху авто гарантовано буде сильно вібрувати та видавати шум як відбійний молоток. Для того, щоб нівелювати негативні наслідки в цьому випадку, доведеться використовувати додаткові ізоляційні матеріали. А це, своєю чергою, додаткові витрати на виробництво, не тільки через збільшення кількості використовуваних матеріалів, а ще й ускладнення процедури складання авто.

Таким чином, рифлений дах – це легко, дешево та сердито. От такі вони, тонкощі інженерної справи!